Detail projektu |
Názov projektu | Analýza metód merania nekonvenčnej železničnej dráhy s pohľadu presnosti a spoľahlivosti |
Kód projektu | 1/0597/14 |
Trvanie | 01.01.2014 - 31.12.2016 |
Abstrakt | Súčasťou modernizácie železničných tratí SR sú aplikácie nových konštrukcií. Na mostoch a v tuneloch sa navrhuje a v súčasnosti aj buduje nekonvenčný typ železničného zvršku, pevná jazdná dráha (PJD). Pretože v SR nie sú žiadne skúsenosti s chovaním sa takejto konštrukcie, je potrebný jej monitoring a diagnostika počas výstavby aj prevádzky. Pravidelný monitoring konštrukcie žel. zvršku PJD poskytuje príležitosť k overeniu a analýze meracích a diagnostických metód a technológii, založených na stanovení relatívnej a absolútnej geometrickej polohy koľaje (GPK). Analýza metód spočíva v definovaní parametrov presnosti a spoľahlivosti získaných výsledkov, aplikáciou matematicko-štatistických metód a predpokladá porovnanie a vzájomné doplnenie meraní, získaných štandardnými zariadeniami ŽSR a geodeticky. Aplikácia geodetických metód predpokladá využitie modernej geodetickej techniky a nových postupov, ktoré s kombináciou klasických terestrických meraní zabezpečia požadovanú presnosť a spoľahlivosť výsledkov. |
Kľúčové slová | Geometrická poloha koľaje, globálne navigačné satelitné systémy, 3D skenovanie, testovanie štatistických hypotéz, odľahlé merania |
Názov výzvy | 01.07 2013 Not Neuvedená výzva |
Pridelená suma | 90266.0 EUR |
Odbor vedy a techniky | TECHNICKÉ VEDY /
Stavebné inžinierstvo (vrátane dopravy) /
Dopravné technológie
|
Charakter VaV | základný výskum |
Typ programu, finanč. zdroja | VEGA-VŠ |
Produkty () | | | Patenty () | | | Publikácie () | | | Inovácie () | | Zariadenia () | | | Laboratóriá () | | | Služby () | | |